Koszty założenia spółki z o.o. (s.r.o) w Czechach

Ostatnimi czasy bardzo popularne stało się zakładanie spółek z o.o. w Czechach. Dzisiaj nie będę się skupiał nad zasadnością takiego posunięcia, jego opłacalnością i ryzykach tego przedsięwzięcia.
O tym być może w kolejnych wpisach. Dzisiaj napiszę z jakimi kosztami wiąże się taka decyzja oraz jakie dokumenty i informacje należy zgromadzić.

Poniższy wpis nie jest ofertą a wskazane w nim kwoty zostały podane w oparciu o ostatnią wycenę (z 3.11.2016r.) takiego przedsięwzięcia dokonaną przez współpracującą ze mną czeską firmę doradczą.

Do założenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w Czechach potrzebne są standardowe  dokumenty:  dowód osobisty,
 zaświadczenie o niekaralności członków zarządu z Polski,  zgoda właściciela lokalu z umiejscowienie siedziby firmy.


Z kolei pierwsze informacje potrzebne do założenia spółki jakie przekazujemy czeskiej kancelarii również nie odbiegają od rejestracji spółki w Polsce i są to: 
 
 nazwa spółki, siedziba spółki, 
wysokość kapitału zakładowego, wykaz wspólników, zawierający nazwę i siedzibę osoby prawnej lub nazwisko i miejsce zamieszkania osoby fizycznej, wysokość udziałów, 
nazwiska i miejsce zamieszkania osób reprezentujących spółkę na zewnątrz ,  przedmiot działalności spółki.


Całą procedurę można załatwić w ciągu jednego dnia. 
 
Koszt procedury założenia spółki wynosi ok. 26.000 CZK netto  i zawiera koszty aktu notarialnego, opłaty skarbowej, uwierzytelnienia podpisów, usługi firmy doradczej.

Konieczne będzie również dokonanie rejestracji VAT

potrzebne dokumenty i informacje:
– dokładnie wypełniony formularz rejestracji,
– szczegółowa specyfikacja działalności – biznes plan,
– należy wykazać, że miejscem prowadzenia działalności gospodarczej będą Czechy
– należy wykazać ze spółka już prowadzi lub przygotowuje się do prowadzenia działalności – istotne są wszelkiego rodzaju listy intencyjne, korespondencje e-mail, zamówienia, oferty, informacje o umowach przyszłych, faktury proforma, oraz inne kroki, które zostały podjęte w celu rozpoczęcia prowadzenia działalności,
– należy przedstawić jak finansowo zabezpieczona jest firma tzn. skąd będą pozyskiwane środki na prowadzenie działalności,
– potrzebna będzie umowa rachunku bankowego.

Koszt usługi rejestracji podmiotu do VAT  to ok: 5000,-CZK netto

SIEDZIBA SPÓŁKI


Jeżeli chodzi o siedzibę spółki, to można przy pomocy firmy doradczej wynająć lokal albo skorzystać z oferty tzw. biura wirtualnego. Ceny dla biur wirtualnych (Ostrawa, Hawierzów) to  ok 900 CZK netto miesięcznie, jednorazowa opłata administracyjna  to zazwyczaj ok 1.000CZK netto, płatne przeważnie za rok z góry, czyli roczny koszt biura wirtualnego oscyluje w granicach 11.800 CZK  netto.

POMOC PRZY ZAŁOŻENIU RACHUNKU BANKOWEGO  to zazwyczaj ok. 900,-CZK/ netto za  1 godzinę

Usługa obejmuje przeważnie:

– dobór banku do zapotrzebowań na usługi usługi bankowości,
– pomoc i serwis językowy podczas spotkania w banku.

TŁUMACZENIA

Przy zakładaniu firmy w Czechach istotne będą  również  koszty tłumaczenia dokumentów, które należy uwzględnić w swoim projekcie.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.